Ergoff byter namn till Sono

Du har kommit rätt! Ergoff heter numera Sono Sverige AB. Vi är samma gäng som tidigare med fokus på kunskap, service och hållbarhet. Vårt mål är att förbättra din arbetsvardag.

Välkommen!

Ring oss på
018-18 68 80

Kundservice

Kunskap

Logga in

Shopping Cart
Varukorg

Vi förstår vad du behöver-för en bättre arbetsvardag


Kvalitet, service och hållbarhet


Ta hjälp från någon av våra experter


Kundservice

Vanliga frågor

Är det möjligt att betala med faktura?

Ja, vi skickar en faktura på din beställning. Läs mer om de olika betalformerna vi erbjuder här.

Vad har ni för leveranstider?

Förväntat leveransdatum från vårt lager som anges i onlinebutiken är vår bästa uppskattning av ett leveransdatum. Detta innebär att det kan finnas avvikelser som t.ex. helgdagar.

Förbehåll görs alltid om extrema förhållanden som kan påverka normala rutiner för leverans från lager. Rätt leveransdatum (leveransdatum från vårt lager) anges alltid i orderbekräftelsen som vi skickar när vi har behandlat din beställning.

Vad kostar frakten?

Vi säljer varor av olika slag och levererar till hela Sverige. Detta innebär att fraktpriset varierar beroende på vad du beställer och vart du vill att varorna ska levereras.

Frakten på din beställning beräknas när du har lagt dina varor i kundkorgen och angett postnumret för din leveransadress vid kassan. Då beräknas fraktbeloppet och visas i alternativet "Standardfrakt".

Missa inte att det är gratis frakt till hela Sverige, om du beställer för minst 15 000 kr ex. moms.

Kan man beställa som privatperson?

Nej, Sono säljer bara till privata och offentliga företag som är registrerade med org.nr. Du kan dock få leverans till en privat adress - t.ex. till ett hemmakontor - förutsatt att det är ett företag som tar emot och betalar fakturor.

Går det att få varuprover?

Om du har ett större projekt och vill prova en produkt i vårt sortiment innan du beställer, kontakta en av våra säljare eller innesäljare på vår kundtjänst. Ring oss på 018-18 68 80.

Är det möjligt att få leveransen på ett specifikt klockslag?

Vi använder externa transportörer för frakt och varorna distribueras enligt deras körvägar. Detta innebär att vi som standard inte har information om vilka tider de olika leveranserna levereras.

Om du har speciella önskemål eller behov av leverans vid speciella tider ber vi dig ringa vår kundtjänst. Då hjälper vi dig så gott vi kan - och som regel lyckas vi få bra avtal med transportörerna om detta.

Chatt

I chatten svarar vi på dina frågor direkt.

Öppet måndag-fredag kl 08:00-16:00

Telefon

Ring oss gärna på våra öppetider:

måndag-fredag kl 08:00-16:00.

Telefon: 018-18 68 80

E-post

Förfrågningar via mail besvaras fortlöpande inom en arbetsdag.

info@sono.se